מינויים

מונתה מנהלת חדשה למחלקת נשים ויולדות ב"הדסה הר הצופים"

פרופ' אסנת ולפיש, מומחית להריונות בסיכון גבוה, מחליפה את פרופ' דרורית הוכנר אשר כיהנה בתפקיד במשך עשור וממשיכה לפעול במחלקה כרופאה בכירה

פרופ' אסנת ולפיש, מנהלת מחלקת נשים ויולדות ב"הדסה הר הצופים". צילום: יואל לוי

פרופ' אסנת ולפיש מונתה למנהלת מחלקת נשים ויולדות ב"הדסה הר הצופים". היא מחליפה את פרופ' דרורית הוכנר אשר כיהנה בתפקיד במשך עשור וממשיכה לפעול במחלקה כרופאה בכירה.

פרופ' ולפיש, ילידת ירושלים, נשואה לד"ר סליס תג'ר ואם לשלושה, סיימה את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב בהצטיינות, ואת ההתמחות ברפואת נשים השלימה בבית החולים סורוקה ובהמשך במרכז הרפואי שיבא.

בשנת 2009 העתיקה את מושבה מישראל לטורונטו, קנדה, להתמחות-על בתחום הריונות בסיכון גבוה בבית החולים Saint Michael’s, תוך ביצוע מחקר במעבדת מחקרי שליה ובתחום הטרטולוגיה בבית החולים לילדים חולים בטורונטו (Sick Children’s).

עם חזרתה לארץ, מונתה לרופאה בכירה ביחידה להריונות בסיכון במרכז הרפואי הלל יפה ומאוחר יותר מונתה למנהלת היחידה בפועל. בשנת 2015 מונתה למנהלת בפועל של יחידת ההריונות בסיכון גבוה במרכז הרפואי סורוקה ופחות משנה מאוחר יותר קודמה להיות גם מנהלת מחלקת יולדות ה׳ ב"סורוקה", תפקידים אותם מילאה עד למעבר לניהול המחלקה ב"הדסה הר הצופים" בתחילת השנה הנוכחית.

לאורך שנות הקריירה שלה פרסמה פרופ' ולפיש כמאה מאמרים בכתבי עת מובילים בנושאי מיילדות וגינקולוגיה ואף זכתה להוקרה בזכות עבודותיה בתחומי הקשר בין סיבוכי הריון ומועד הלידה לבין בריאות הצאצאים העתידית.

בין יתר עיסוקיה המקצועיים, לפרופ' ולפיש שיתוף פעולה מדעי עם פרופ' שמחה יגל, מנהל אגף נשים ויולדות בבתי החולים של הדסה במחקרים אפידמיולוגים בתחום הערכת הסיכון לקרע ברחם בעת הלידה, המוצגים בכנסים רפואיים בחו"ל.

פרופ׳ ולפיש פרסמה מספר עבודות גם על הקשר בין צורת לידה וניתוחים קיסריים לבין בריאות הצאצא בהקשרים זיהומיים, ממאירים, ונשימתיים.

פרופ' ולפיש, שנכנסה לתפקיד בדיוק עם פתיחתו של מערך חדרי הלידה החדשים בהדסה הר הצופים, מספרת כי המעבר לבית החולים בצפון ירושלים והפעילות הצפויה לה כראש המחלקה מרגשים אותה. "לעסוק ברפואת נשים זו זכות גדולה. זו הזדמנות לגעת בחיים של נשים ומשפחות ברגעי שיא, רגשי אושר עילאי ורגעי משבר קשים, ולכן יש לעשות זאת בחרדת קודש״.

היא מציינת שאחת מהמטרות החשובות ביותר שהציבה לעצמה היא חינוך והכשרה של הדור הצעיר של הרופאים. "לימדתי ואמשיך ללמד דורות של מתמחים. אנשים מצוינים ומוכשרים. זוהי זכות מיוחדת להיות שותפה לעיצובו של דור הרופאים העתידי – דור שאני מקווה שיעלה עלינו בכל מישור ויביא תקווה ומזור למחלות ואתגרים שאנחנו נאבקים בהם יום יום. אני לא שוכחת שאחד מהעקרונות החשובים ביותר בחינוך הוא דוגמה אישית, ומשתדלת לעמוד במשימה מתוך תחושת שליחות אמיתית״.

ד״ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים, אמרה: ״אסנת היא רופאה מצוינת, בעלת ניסיון רב ויכולות ניהול גבוהות ואיכותיות. זכינו באסנת כמי שתוביל את המערך המיילדותי בבית החולים לגבהים של עשייה ושל מחקר ובעיקר של איכות - בשירות ובחוויה לה תזכה כל אישה. הדסה הר הצופים ידעה בימיה של פרופ׳ הוכנר עשייה מצוינת במחלקת נשים ויולדות ושמה יצא למרחקים בשל המקצועיות, החום, האווירה ביתית והאנושיות, והצטרפותה של אסנת היא המשכה הטבעי של אותה אווירה, של עשייה עם נשמה. זו הסיבה שבגללה התקבלה כאן בחום והשתלבה כאן כל כך מהר".

נושאים קשורים:  פרופ' אסנת ולפיש,  פרופ' דרורית הוכנר,  ד״ר תמר אלרם,  מינוי,  חדשות,  הריון בסיכון גבוה,  מיילדות וגניקולוגיה,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
20.01.2019, 21:13

מאחלים הצלחה למנהלת החדשה, ומקווים שתמשיך את המסורת היחודית שהטמיעה פרופ' הוכנר- לתת יחס אנושי ואישי לכל מטופלת, ולראות את טובתה האישית בתוך ועל אף שלל אילוצי המערכת.

אנונימי/ת
21.01.2019, 20:35

תמיד היתה מוצלחת מאוד!!! יישר כוח!

22.01.2019, 06:13

הדסה לגמרי זכו! המון הצלחה !

אנונימי/ת
22.01.2019, 14:20

הייתה מדריכת הפסיכומטרי שלי לפני 19 שנים, עוד כשהייתה סטודנטית בסורוקה. רופאה מצוינת ואדם מדהים.