חדשות

"מאוחדת" מבטיחה פרסים לרוקחים שימכרו יותר תרופות OTC בעונת החורף

קופת החולים מאוחדת מתמרצת רוקחים שימכרו יותר תרופות ללא מרשם באירוח בצימרים, מסז'ים וארוחות בוקר זוגיות | משרד הבריאות: מדובר בפעילות אסורה

רוקחים, בית מרקחת. צילום אילוסטרציה

קופת חולים מאוחדת הפיצה במחוז דרום של הקופה מסמך לרוקחים ובו הם נקראים "לנצל את החורף שהגיע ואת תנועת הלקוחות המתגברת בבתי המרקחת" ולעשות מאמץ במכירת תרופות OTC עד סוף השנה כדי לעמוד ביעד גידול המכירות השנתי". לצוות בתי המרקחת שישיגו יעד זה יוצעו פרסים אישיים "מפנקים", ביניהם לילה זוגי בצימר כפרי, עיסוי זוגי וארוחות בוקר. על כך מדווחת הבוקר (ב') עדי דברת-מזריץ, כתבת "דה מרקר".

משרד הבריאות מסר בתגובה שזו פעילות אסורה. הצעת חוק שהוגשה עוד בכנסת שעברה להטיל עונש על בית מרקחת או קופה שיעודדו מכירות כאלו – לא קודמה עקב "השיתוק הפוליטי".

"מאוחדת" מפעילה ברחבי הארץ 115 בתי מרקחת. המסמך שעליו מדווח נשלח לרוקחי מחוז דרום של "מאוחדת" (כ-50 בתי מרקחת) תחת הכותרת "אתגר נוסף של מאוחדת פארם" ו"יחד שוברים שיא במכירות OTC" .

על פ הדיווח, משרד הבריאות כבר הודיע ל"מאוחדת" שמדובר בפעילות אסורה וכי במסגרת ההסדרים עם הקופות לשנים הבאות נושא זה יוסדר ויוטלו סנקציות ופעולות אכיפה.

היקף מכירות תרופות OTC בישראל, לפי נתוני משרד הבריאות, נאמד ב-1.45 מיליארד שקל בשנה, מזה כ-800 מיליון הן מכירות שנעשות בבתי המרקחת של הקופות והיתר במסגרת השוק הפרטי. היקף מכירות OTC בבתי המרקחת של ה"כללית" נאמד בכ-500 מיליון שקל בשנה, ב"מכבי" ב-200 מיליון, ברשת סופרפארם – 290 מיליון שקל בשנה.

בנוסף מדווח העיתון כי משרדי הבריאות והכלכלה עורכים בדיקה על מחירי תרופות OTC מאחר שהצטברו נתונים שהם גבוהים במידה ניכרת לעומת מדינות אחרות.

כבר שנתיים אין רוקח ראשי במשרד הבריאות

בתוך כך דיווח אתמול (א') "ידיעות אחרונות" על פנייה של יו"ר ענף התרופות בהתאחדות התעשיינים חיים הורביץ ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, על כך שבמשרד הבריאות אין כבר שנתיים רוקח ראשי אלא רק מ"מ בפועל. בדיווח נמסר כי נעשתה גם פנייה למבקר המדינה. עקב המצב הזה, טוען הורביץ, חל עיכוב מתמשך באישור תרופות גנריות זולות בעלות של כ-200 מיליון שקל שמערכת הבריאות יכלה לחסוך. עוד ציין כי עקב כך החברות מביאות לישראל מחו"ל תרופות מקור יקרות על אף שיש להן גירסאות גנריות זולות יותר הנמכרות בארה"ב ובאירופה.

משרד הבריאות הגיב על הטענה כי אגף הרוקחות שלו פועל בצורה רציפה עד איוש התפקיד באופן קבוע על פי כללי מכרז תקין.

נושאים קשורים:  תרופות ללא מרשם,  קופת חולים מאוחדת,  בתי מרקחת,  רוקחים,  חדשות
תגובות
17.11.2019, 18:33

מביש... ולזכור שרובן המכריע של ״תרופות״ ה OTC הללו אינן מרפאות באמת דבר ובהחלט עשויות לגרום תופעות לוואי מיותרות